LinkedIn Hofmeier: klaar voor de toekomst - Hofmeier.nl
  • Wilt u direct iemand aan de lijn? Bel: 088 – 572 75 55

  • Hofmeier: klaar voor de toekomst

    Even stil staan. Een moment van reflectie. Iedereen doet dat om sterker klaar te staan voor de toekomst. Ook Hofmeier heeft dat gedaan. Samen met al onze collega’s. En nu is het moment daar dat we dit delen met iedereen. Een mooi moment waar wij naar hebben uitgekeken.

    Naast dat we onze missie en visie hebben aangescherpt is het volledige strategische fundament onder de loep genomen. Dat is nu ook zichtbaar in het nieuwe beeldmerk van Hofmeier. Als symbool voor hoe wij de toekomst samen met onze klanten willen ingaan.

    De mensen van Hofmeier… mensen waar je op kunt rekenen

    Missie en visie aanscherpen

    Door het moment van reflectie staat er nu een missie en visie die goed bij ons past. De kwaliteit die ons altijd al kenmerkte versterkt door wat de toekomst van ons allen vraagt. Het komt er op neer dat het voor ons gaat om het realiseren van groei voor mens én bedrijf. Dat geldt voor ons evenzeer als voor onze klanten. Dit betekent ook dat we naast die groei streven naar werkgeluk voor alle betrokkenen.

    “Al meer dan 20 jaar helpen onze interim-professionals en adviseurs onze klanten om te kunnen groeien en zich verder te kunnen professionaliseren. En dat naar tevredenheid, want onze klanten beoordelen onze dienstverlening met een dikke 8. Daar zijn wij natuurlijk super trots op, maar dat betekent niet dat wij stil blijven zitten. We zijn continu bezig om ons verder te professionaliseren. Als mens en organisatie“, vertelt Marcel Adriaanse directeur van Hofmeier.

    “Daarnaast beweegt de markt, ontwikkelen de vraagstukken zich en daardoor ook onze rol en de toegevoegde waarde die wij leveren. Dat vraagt om een frisse, eigentijdse (visuele) merkidentiteit.” vervolgt Frederique van Schalkwijk – Marketing & Communicatie Manager

    Ons beeldmerk weerspiegelt wie we zijn

    Bij Hofmeier staat de mens centraal. Onze eigen mensen, maar ook de mensen waarmee wij samenwerken. Het is dan ook een logische keuze dat centraal in het logo het accent ligt op de mens. Symbolisch zie je twee mensen staan, dicht bij elkaar waarbij de nieuwe kleuren in elkaar overvloeien. Het staat voor samenwerking en verbinding. De primaire kleuren in de nieuwe uitstraling zijn paars en oranje. Paars symboliseert de kracht van onze ambitie en de vrolijke oranje kleur en staat voor warmte. Beide zeggen iets over onze cultuur. 

    Mensenwerk

    “Natuurlijk zijn we sterk op de inhoud op het gebied van finance en control, bedrijfsvoering en organisatievraagstukken die daar dichtbij liggen. Maar uiteindelijk draait ons werk niet om cijfers of geld, maar om mensen. Het maakt eigenlijk niet uit voor welke financiële uitdaging je staat. Het is misschien nog wel belangrijker dat je goed naar elkaar luistert voor oprechte verbinding en samenwerking. En niet te vergeten: plezier is onmisbaar in een succesvolle samenwerking” aldus Marcel Adriaanse.

    Het nieuwe beeld wordt straks niet alleen zichtbaar in het vernieuwde logo, maar in alle Hofmeier uitingen. Het wordt zichtbaar in alle fysieke en digitale touchpoints. Zo komt het nieuwe logo op de auto’s, wordt onze traditionele haringbus omgetoverd in nieuwe stijl en merk je het ook aan onze mensen, let maar op. Ook de Hofmeier-website krijgt een update. 

    De nieuwe merkbeleving past bij nu en bij de toekomst. Fris, eigentijds en toekomstbestendig. Hofmeier is daarmee niet opeens een ander bedrijf geworden. Integendeel: de kracht is gebleven. De nieuwe merkidentiteit sluit nu beter aan bij wie we zijn en hoe wij naar de toekomst kijken: 

    Specialisten die met heel hun hart en veel plezier je organisatie verder brengen en de business helpen groeien. Door hun kennis van zaken, hun visie op de branche en niet in de laatste plaats hun persoonlijkheid, zijn ze met recht een aanwinst voor elk team. Ze leveren een positieve bijdrage, door te calculeren, rapporteren en signaleren, maar meer nog door vooruit te kijken, voorspellingen te doen en nieuwe inzichten te bieden. 

    Bovenal staan wij voor samenwerking. Als Hofmeiers met elkaar en met onze opdrachtgevers. Wij zijn geen buitenstaanders, geen externe experts, maar collega’s. Wij zijn de mensen van Hofmeier.