fbpx

Fiscaliteit op orde: dat bespaart!

Doe de fiscale scan voor uw organisatie

De veranderingen op fiscaal gebied voor woningcorporaties zijn de laatste jaren omvangrijk geweest. En het houdt niet op. Binnenkort volgt de invoering van ATAD, waardoor de aftrek van rentekosten sterk beperkt kunnen worden. Leuker is het er dus niet op geworden en ook zeker niet makkelijker. De meeste corporaties verkeren momenteel in een betalende positie. De fiscus kijkt steeds kritischer mee. Fiscaliteit heeft meer dan ooit tevoren een substantiële impact op de financiële positie van uw corporatie en verdient een prominente rol binnen uw bedrijfsvoering. Door uw fiscaliteit op orde te hebben valt er (veel) geld te besparen.

2 min lezen
fiscaliteit_op_orde
  • Call-to-action

    Bellen of mailen?
    U kunt ons natuurlijk telefonisch
    of via de mail bereiken

    of
  • Aandacht voor fiscaliteit is met name belangrijk om de volgende redenen:

    • Tijdige onderkenning en beheersing van fiscale risico’s voorkomt onjuiste toepassing van fiscale regelgeving (en daarmee correcties en boetes door de Belastingdienst).
    • Het behalen van efficiency voordelen door fiscale werkprocessen op te zetten, te optimaliseren en te integreren in de huidige werkprocessen.
    • Door het vroegtijdig signaleren van fiscale besparingsmogelijkheden kunnen de nodige liquiditeiten beschikbaar worden gehouden voor uw investeringen.

    Fiscale scan

    Om de fiscaliteit binnen uw organisatie te optimaliseren, is zowel fiscale expertise als gedegen branchekennis noodzakelijk. Hofmeier beschikt over beiden. Wij kunnen u hierbij van dienst zijn door middel van een fiscale doorlichting. Deze bestaat uit drie fasen:

    • Wij analyseren uw huidige werkwijze en beoordelen;
      welke risico’s er spelen en waar deze voorkomen in uw organisatie
      waar efficiency- en besparingsvoordelen kunnen worden behaald.
    • Aan de hand hiervan komen wij met concrete verbeteringsvoorstellen voor zowel de korte als lange termijn (tax planning).
    • Daar houdt het voor ons niet op. Voor het optimale resultaat begeleiden en verzorgen wij desgewenst de implementatie van de uit te voeren processen en acties.

    De doorlooptijd varieert van 5 tot 10 werkdagen afhankelijk van omvang en inrichting van uw organisatie. Dit staat los van een eventueel implementatietraject.

    Kortom, een snelle en efficiënte doorlichting van de fiscale risico’s en mogelijkheden van uw organisatie, die wij met en voor u kunnen uitvoeren!

    Bent u geïnteresseerd? U kunt vrijblijvend contact opnemen met Oscar Aliar voor verdere informatie. Hij is bereikbaar op het nummer 06 - 34944313 of o.aliar@hofmeier.nl


    Ook interessant